متخصص جراح لثه در کرج: پریودنتیست دکتر سمیرا حاج حیدری

متخصص جراح لثه در کرج

در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره متخصص جراح لثه در کرج با دکتر سمیرا حاج حیدری در کلینیک دندانپزشکی ماهان تماس بگیرید. وی با تجربه و تخصص خود، به بهبود و تامین سلامت دهان و دندان‌های شما کمک می‌کند.

دندانپزشکان متخصص جراح لثه یا همان پریودنتیست‌ها، در جراحی لثه، پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های لثه (بیماری التهابی مزمنی که بر روی لثه و استخوان حمایتی دندان‌ها تأثیر می‌گذارد و به عنوان ژنژیویت (التهاب لثه: Gingivitis) نیز شناخته می‌شود) تخصص دارند. همچنین این متخصصان در ارائه ایمپلنت‌های دندانی به بیماران نیز خبره هستند. پریودنتیست‌ها در این دو حوزه تخصصی و دیگر زمینه‌های مرتبط با دندانپزشکی آموزش گسترده‌ای دریافت می‌کنند، شامل سه سال تحصیل اضافی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی. دسترسی به خدمات پریودنتیست برای بهبود سلامت دندان‌ها و لثه‌ها و ارتقاء کیفیت زندگی شما بسیار مهم است.

برای مشاوره تماس بگیرید

خدمات ویژه پریودنتیست‌ها

پریودنتیست‌ها علاوه بر درمان بیماری‌های لثه و ایمپلنت‌های دندانی پیچیده، خدمات ویژه دیگری نیز ارائه می‌دهند. این خدمات شامل پاکسازی ریشه دندان (که در آن سطح آلوده ریشه دندان تمیز می‌شود)، درمان ریشه دندان و عصب کشی (که در آن بافت ریشه آسیب‌دیده حذف می‌شود)، درمان التهاب دهان، و روش‌های زیبایی لثه می‌شود.

نخستین ویزیت با جراح لثه

جراحی لثه (10)

در ویزیت اولتان، پریودنتیست معمولاً تاریخچه پزشکی و دندانی شما را مرور می‌کند. برای پریودنتیست بسیار مهم است که بداند آیا داروی خاصی مصرف می‌کنید یا خیر یا بیماری خاصی دارید که بر درمان لثه تأثیر بگذارد یا نه، مانند بیماری قلبی، دیابت یا بارداری.

پریودنتیست سپس لثه‌های شما را برای کاهش مرز لثه، ارزیابی می‌کند، چگونگی تماس دندان‌های شما با یکدیگر را در زمان گاز گرفتن بررسی می‌کند و بررسی می‌کند آیا هر یک از دندان‌های شما شل هستند یا خیر. پریودنتیست با استفاده از یک ابزار کوچک اندازه‌گیری (که به نام پروب معروف است) فواصل بین دندان‌ها و لثه‌ها (که پاکت‌های لثه نامیده می‌شوند) را اندازه‌گیری می‌کند تا عمق این فضاها را اندازه‌گیری کند. همچنین ممکن است اشعه ایکس گرفته شود تا سلامتی استخوان زیر خط لثه شما را مشاهده کند.

  دهانشویه برای تحلیل لثه | بیان نکات کاربردی و توصیه های دندانپزشکی

چرا ممکن است به پریودنتیست ارجاع داده شوید؟

اگر دندانپزشک عمومی شما شما را به پریودنتیست ارجاع داده باشد، این به این معناست که پریودنتیست مهارت‌ها، دانش و تجربه‌های ویژه‌ای دارد تا به شما درمان لثه یا ایمپلنت دندانی مورد نیازتان را ارائه دهد.

ارجاع به علت درمان لثه

اگر شما بیماری لثه دارید، شما مطمئناً تنها نیستید. در واقع، بیش از نیمی از بزرگسالان در آمریکا در سن 30 سال و بالاتر دارای برخی از اشکال بیماری لثه هستند. برخی از بیمارانی که به درمان لثه ساده نیاز دارند، ممکن است توسط یک دندانپزشک عمومی مدیریت شوند. با این حال، با توجه به تحقیقات گسترده که نشان می‌دهد بیماری لثه می‌تواند به سکته قلبی، بیماری قلبی، دیابت و دیگر بیماری‌های مزمن مرتبط شود، درمان لثه پیچیده‌تر ممکن است نیاز به سطح بالاتری از تخصص داشته باشد که فقط یک متخصص جراح لثه می تواند از پس آن بربیاید.

ارجاع به علت درمان ایمپلنت دندانی

  1. در حرفه دندانپزشکی، پریودنتیست‌ها به عنوان متخصصان بافت سخت (دندان و استخوان) و بافت نرم (لثه، گونه‌ها و …) شناخته می‌شوند. قرار دادن یک ایمپلنت دندانی مستلزم دانش گسترده در هر دو نوع بافت است.
  2. قرار دادن یک ایمپلنت دندانی یک روش جراحی است، و سه سال تحصیل اضافی پریودنتیست‌ها پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی شامل آموزش عمیق در زمینه جراحی است که بیشتر دندانپزشکان عمومی دریافت نمی‌کنند.

1. آیا درمان لثه دردناک است؟

بله، برخی مراحل درمان لثه ممکن است معمولاً با درد و ورم همراه باشند. اما پریودنتیست‌ها از روش‌های تسکین دهنده درد استفاده می‌کنند تا تجربه دردناک شما را به حداقل برسانند.

  عفونت لثه در بارداری | معرفی راه های درمانی موثر

2. آیا ایمپلنت‌های دندانی باعث علائم جانبی می‌شوند؟

عموماً ایمپلنت‌های دندانی با علائم جانبی مهمی همراه نمی‌شوند، اما همیشه باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی پیش می‌رود.

3. آیا لازم است بعد از ایمپلنت دندانی مراقبت ویژه‌تری انجام دهم؟

بله، بعد از ایمپلنت، مراقبت ویژه‌تری از دندان‌ها و لثه‌هایتان نیاز دارید تا ایمپلنت به خوبی جا بیفتد و به مدت طولانی مدت دوام داشته باشد.

4. آیا ایمپلنت دندانی دچار عیوب می‌شود؟

اصولاً ایمپلنت‌های دندانی نسبت به عفونت و تسمه‌ای شدن مقاوم هستند، اما ممکن است در صورت مراقبت نامناسب یا عوامل دیگر مشکلاتی پیش آید. برای حفظ سلامت ایمپلنت‌های خود، مراقبت و نظافت مناسب ضروری است.

5. چه مدت زمانی برای درمان لثه یا ایمپلنت دندانی زمان می‌برد؟

زمان درمان لثه یا ایمپلنت دندانی متناسب با شدت بیماری و نیازهای هر فرد متغیر است. پریودنتیست شما به شما برنامه درمانی خاصی ارائه خواهد داد که مدت زمان وی را تعیین می‌کند.

پیام بگذارید

Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید